در راستاي ارتباط و هم فكري بيشتر و موثرتر بين شهروندان و مسئولين شهرداري، سامانه 137 براي اولين بار در شهرداري شانديز راه اندازي و به بهره برداري رسيده است. اين سامانه يكی از پلهاي ارتباطي بين مردم و مسئولين مي باشد. شهرداري از اين طريق دست ياري به سوي
شهروندان دراز كرده و انتظار دارد تک تک افراد چشم و گوش شهرداري باشند و مشكلات را از طريق سامانه 137 گوشزد و انتقال داده و شهرداري نيز درصدد رفع مشكلات برآيد تا انشاء ا... به ياري يكديگر شهري زيبا و جذاب را بسازيم.
سامانه 137 درخواستهای شهروندان را بدون مراجعه حضوری به شهرداری فقط با یک تماس پیگیری میکند و از مزایای تماس با 137؛ کاهش ترددهای درون شهری و آلودگی هوا، صرفه جویی در وقت و هزینه، ارتباطی آسان، یکسان و شبانه روزی با شهرداری میباشد .
شهروندان میتوانند در موضوعات مختلف حوزههای فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری، حمل ونقل و ترافیک، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، در خواست های خود را با سامانه 137 مطرح نمایند.
همچنین در خصوص جمع آوری و ساماندهی متکدیان، معتادین، نحوه و کیفیت خدمات مشاورهای در حوزه آسیبهای اجتماعی و فعالیتهای فرهنگی و هنری شهرداری و در حوزه خدمات شهری از قبیل نظافت و جمع آوری مکانیزه زباله، زیبا سازی و چشم انداز شهری و رفع سد معبر اصناف و غیره شهروندان گرامی با این سامانه تماس بگیرند تا موضوع مطرح شده در اسرع وقت پیگیری شود.